Kuyumculukta köklü değişim

Nisan ayında devreye girecek Kıymetli Metal Takip Sistemi ile kuyumcularda nakit alışveriş sona erecek, gramdan çeyreğe tüm altınlar bandrollü ve izlenebilir hale gelecek.

Kuyumculuk sektöründe kayıt dışılığın önüne geçilmesi amacıyla hazırlanan Kıymetli Metal Takip Sistemi (KMTS), nisan ayında hayata geçiriliyor. Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen sistemle birlikte altın ticaretinde yeni bir dönem başlayacak.

GRAMDAN ÇEYREĞE TÜM ALTINLAR BANDROLLÜ OLACAK
Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Yakın, sistem kapsamında gram altından çeyrek altına kadar tüm ürünlerin bandrollü olacağını açıkladı. Bandrol üzerindeki numara sayesinde altının kaynağı, ülkeye giriş süreci ve hangi firmalardan geçtiği sistem üzerinden takip edilebilecek. Kilogram bazındaki altınlar da aynı şekilde kayıt altına alınacak.

KUYUMCUDA NAKİT DÖNEMİ KAPANIYOR
KMTS ile birlikte kuyumcularda nakit alım-satım uygulaması sona erecek. Altın alışverişleri kredi kartı ve IBAN üzerinden, yani tamamen banka aracılığıyla yapılacak. Burak Yakın, “Kuyumcudan nakitle bilezik alınamayacak” diyerek yeni dönemin detaylarını paylaştı.

HER İŞLEM FATURALI VE KAYIT ALTINDA
Yeni sistemde yalnızca kuyumcular değil, kuyumcuya altın satan vatandaşların işlemleri de kayıt altına alınacak. Tüm alım-satımlar faturalı olacak, ödeme ve tahsilatlar banka sistemi üzerinden gerçekleştirilecek. Uygulamanın kademeli olarak hayata geçirilmesi planlanıyor.

KARA PARAYLA MÜCADELEDE YENİ ADIM
KMTS’nin, sahtecilik ve kayıt dışılığın yanı sıra kara parayla mücadeleye de katkı sağlaması bekleniyor. Altın bozdurularak yüksek tutarlı paraların bankaya yatırılması durumunda, paranın kaynağına ilişkin beyan formu istenecek. Kaynağı belgelendirilemeyen tutarların bankalar tarafından kabul edilmeyebileceği belirtilirken, bu süreçte MASAK denetimlerinin daha etkin olacağı ifade edildi.

Exit mobile version