İçişleri Bakanlığı tarafından Mart ayında duyurulan trafik düzenlemelerine ilişkin yeni uygulama yönetmeliği tamamlandı. Düzenlemeyle birlikte araç içi telefon tutucular, multimedya ekranları ve ses sistemlerine yönelik tartışmalı süreç netlik kazandı.
TELEFON TUTUCULARA GÖRÜŞ ŞARTIYLA İZİN
Yeni düzenlemeye göre, sürücünün görüş açısını engellememesi şartıyla ön cama monte edilen telefon tutucuların kullanımına izin verildi. Böylece konuya ilişkin belirsizlik giderilmiş oldu.
ARAÇ İÇİ KAMERA VE SES SİSTEMLERİ
Araç içi kamera sistemleri de belirlenen ölçü ve kurallar çerçevesinde kullanıldığında cezai işleme tabi olmayacak.Ses sistemlerine ilişkin düzenlemede ise araçların bagaj kısmında en fazla 1 adet 300 watt amfi ve 1 adet 45 Hz subwoofer kullanımına izin verildi. Sesin dışarıya taşarak çevreyi rahatsız etmesi durumunda ise cezai işlem uygulanacağı belirtildi.
MULTİMEDYA EKRANLARINA STANDART
Multimedya sistemleri için de yeni kriterler belirlendi. Buna göre ekranların sürücünün görüş alanını kapatmaması ve dikkat dağıtmayacak şekilde konumlandırılması şartı getirildi. Bu koşulları sağlayan sistemler için herhangi bir yaptırım uygulanmayacak.
MART AYINDA TEPKİLER OLUŞMUŞTU
Düzenlemenin ilk olarak Mart 2026’da gündeme gelmesiyle birlikte araç içi bazı ekipmanlara yönelik yasak iddiaları kamuoyunda tartışma yaratmıştı. Özellikle fabrika çıkışı olmayan kamera sistemleri ve telefon tutuculara ilişkin belirsizlik sürücüler arasında endişeye neden olmuştu.
Yeni düzenlemeyle birlikte araç içi aksesuar kullanımına dair kurallar netleştirilmiş oldu.

