Kent genelinde yaya güvenliğini tehlikeye atan ve kamu düzenini bozan ihlallere karşı harekete geçen Körfez Belediyesi Trafik Zabıta Amirliği, kapsamlı bir denetim seferberliği başlattı.
MERCEK ALTINA ALINDI
İlçenin farklı noktalarında eş zamanlı olarak yürütülen saha çalışmalarında; yayaların kullanım hakkını engelleyen kaldırım işgalleri, yaya geçitlerine yapılan usulsüz parklar, özel gereksinimli bireyler için ayrılan engelli park alanlarının amacı dışında kullanılması ve toplu ulaşımı aksatan otobüs durağı işgalleri mercek altına alındı.
“AMACIMIZ CEZA YAZMAK DEĞİL, ORTAK YAŞAM KÜLTÜRÜNÜ KORUMAK”
Yapılan denetimlerde vatandaşların günlük yaşamını zorlaştıran ihlalleri tespit eden ekipler, gerekli idari işlemleri uygularken önceliğin “farkındalık” olduğunu belirtti. Konuya ilişkin Trafik Zabıta Amirliği’nden yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Amacımız yalnızca ceza uygulamak değil; şehir yaşamında düzeni sağlamak, vatandaşlarımızın haklarını korumak ve trafik güvenliğini en üst seviyeye çıkarmaktır. Yayalarımızın kaldırımları güvenle kullanabilmesi, engelli vatandaşlarımızın kendilerine ayrılan alanlara engelsiz şekilde erişebilmesi ve toplu taşıma kullanıcılarının duraklardan rahatlıkla faydalanabilmesi için denetimlerimiz kararlılıkla devam edecektir ” açıklamasında bulundular.
“KENT DÜZENİ HEPİMİZİN ORTAK SORUMLULUĞU”
Körfez Belediyesi’nin vatandaş odaklı hizmet anlayışıyla hareket ettiğinin altı çizilen açıklamada, hiçbir vatandaşın mağdur edilmemesi adına gerekli bilgilendirme ve yönlendirmelerin önceden yapıldığı aktarıldı. Şehrin ortak yaşam alanlarına sahip çıkmanın sadece kurumların değil, tüm kent sakinlerinin sorumluluğu olduğu hatırlatılarak, “Tüm sürücülerimizi ve iş yeri sahiplerimizi trafik kurallarına ve kamusal alan kullanımına ilişkin düzenlemelere hassasiyetle uymaya davet ediyoruz. Daha güvenli, daha düzenli ve daha yaşanabilir bir Körfez için çalışmalarımız aralıksız sürecektir” denildi.

