Körfez Belediye Başkanı Şener Söğüt’ün talimatları doğrultusunda, çevre bilincini artırmak ve geri dönüşümü toplumsal bir alışkanlık haline getirmek amacıyla açılan Sıfır Atık Noktaları, kısa sürede büyük bir ilgiyle karşılaştı. Tütünçiftlik Viyadük altı ve Yarımca Mimar Sinan Mahallesi’nde faaliyet gösteren noktalar, hem çevre kirliliğinin önüne geçiyor hem de ilçe sakinlerinin aile ekonomisine katkı sağlıyor.
6 AYDA 5 BİN 600 İŞLEM GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Projenin faaliyete geçmesinden bu yana geçen 6 aylık süreçte, Sıfır Atık Noktalarında toplam 5 bin 600 atık alım işlemi gerçekleştirildi. Çevreye duyarlı Körfez halkı tarafından getirilen; ambalaj atıkları, atık piller, atık cam şişeler ve bitkisel atık yağlar gibi dönüştürülebilir malzemeler ayrıştırılarak teslim alındı. Bu süreçte toplanan toplam atık miktarı 30 bin kilograma (30 ton) ulaştı.
HEM DOĞA KAZANIYOR HEM VATANDAŞ
Sistem, vatandaşların getirdiği atık türü ve miktarına göre puanlama esasına göre çalışıyor. Toplanan puanlar, vatandaşların şehir içi toplu taşımada kullandığı Kent Kartlarına anında Türk Lirası (TL) olarak aktarılıyor. Projenin başlangıcından bu yana Körfezlilerin kartlarına toplam 80 bin TL değerinde puan yüklemesi yapıldı.
KARBON SALINIMINI AZALTAN ÇEVRECİ MODEL
Geri dönüşümü teşvik ederken vatandaşları toplu taşımaya yönlendiren bu çift yönlü proje, karbon salınımını azaltma noktasında da örnek bir yerel yönetim modeli sergiliyor. Projeye adeta akın eden ve zaman zaman atık noktalarına yüklü miktarda geri dönüşüm malzemesi taşıyan vatandaşlar, Körfez’de çevre hassasiyetinin ne kadar yüksek olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor. Körfez Belediyesi, hem doğayı koruyan hem de vatandaşın bütçesine dokunan bu çevreci yatırımlarla sürdürülebilir bir gelecek için çalışmalarını kararlılıkla sürdürüyor.

