SGK prim borçlarında yeni dönem: Vade 72 aya çıktı, faiz oranları düşürüldü

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) prim borcu bulunan işverenler ve Bağ-Kur’lular için önemli değişiklikler içeren yeni düzenleme yürürlüğe girdi. Resmî Gazete’de yayımlanan ve Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tebliği ile detaylandırılan düzenleme, borçların yapılandırılmasında önemli kolaylıklar sağlıyor.

Yeni düzenlemeye göre SGK prim borçlarında azami taksit süresi 36 aydan 72 aya çıkarıldı. Bu adım, ödeme güçlüğü yaşayan işveren ve sigortalılara uzun vadeli ödeme imkânı sunuyor.

Ayrıca teminatsız tecil limiti 10 milyon TL’ye yükseltildi. 10 milyon TL’yi aşan borçlarda ise yalnızca aşan kısmın yarısı kadar teminat talep edilecek.

FAİZ ORANI GEÇİCİ OLARAK DÜŞÜRÜLDÜ

Yapılan değişiklikle birlikte tecil faizi oranı da indirildi. Daha önce yüzde 39 seviyesinde olan faiz oranı, 31 Ağustos 2026’ya kadar yapılan başvurular için yıllık yüzde 29’a düşürüldü.

KİMLER YARARLANABİLECEK?

Düzenlemeden:

yararlanabilecek.

Kapsama, 2026 Haziran ayı öncesi borçlar ile 31 Ağustos 2026’ya kadar kesinleşen idari para cezaları dahil edildi.

BAŞVURU SÜRECİ VE ŞARTLAR

Borçlarını yapılandırmak isteyenlerin, 31 Ağustos 2026 tarihine kadar SGK’nın ilgili birimlerine başvurarak tecil talebinde bulunmaları gerekiyor.

Başvurunun ardından ilk taksitin yine 31 Ağustos 2026’ya kadar ödenmesi zorunlu olacak. İlk ödemenin yapılmasıyla birlikte haciz, icra ve satış işlemleri durdurulacak.

Ancak ilk taksitin zamanında ödenmemesi halinde, borçlular indirimli faiz oranından yararlanma hakkını kaybedecek.

ZORLU ŞİRKETLER İÇİN 72 AYLIK PLAN

Düzenlemede dikkat çeken bir diğer ayrıntı ise ödeme süresinin şirketin mali durumuna göre belirlenmesi oldu. Likidite durumuna göre taksitlendirme süresi 36 ya da 72 ay olarak uygulanabilecek.


Exit mobile version