Memur-Sen Genel Başkan Yardımcısı ve Diyanet-Sen Genel Başkanı Ali Yıldız, Kocaeli Valiliği’nin 10 Kasım Anma Programı kapsamında camilerde mevlid-i şerif okutulması yönündeki kararına tepki gösterdi. Yıldız, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, “Yüce dinimiz, din görevlilerimiz ve camilerimiz politik istismar alanı değildir” ifadelerini kullandı.
“NEDEN İHTİYAÇ DUYULDUĞU ANLAŞILAMAMIŞTIR”
Yıldız, Kocaeli Valiliği’nin Diyanet İşleri Başkanlığı’nın bilgisi dışında aldığı kararı “manidar” olarak nitelendirdi. Kararda, il merkezindeki tüm camilerde ve 12 ilçenin merkez camilerinde mevlid programı yapılmasının istendiğini hatırlatan Yıldız, “Bugüne kadar uygulanmayan böyle bir programa neden ihtiyaç duyulduğu din görevlileri ve sendikamız tarafından anlaşılamamıştır” dedi.
“NEDEN BAŞKANLIK BAYPAS EDİLMİŞTİR?”
Açıklamasında üç önemli soruya dikkat çeken Yıldız, “Diyanet İşleri Başkanlığının yetkisindeki bir konuda neden Başkanlık baypas edilmiştir? Bu karar, Atatürk’le ilgili hutbe verilmedi diye tepki gösteren laikçi çevreleri memnun etme gayretiyle mi alınmıştır? Mülki amirlerin din adamlarını ideolojik yaklaşımlarla talimatlandırma yetkileri var mıdır?” sorularını yöneltti.
“KABUL ETMEMİZ MÜMKÜN DEĞİLDİR”
Yıldız, din görevlilerinin mevzuat ve İslam’ın hükümleri doğrultusunda görev yaptığını vurgulayarak, “Camiler laiklik veya Kemalizm testi mekanları değildir, din görevlileri de laikçi bağnazların emir eri olamaz” ifadelerine yer verdi. Valiliğin aldığı kararın kamuoyuna açıklanması gerektiğini belirten Yıldız, “Ben yaptım oldu mantığını, din görevlilerinin keyfi şekilde talimatlandırılmasını kabul etmemiz mümkün değildir” diyerek paylaşımını sonlandırdı.

