Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 11’incisi düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili 2026” yarışmasının kazananı belli oldu. Uzman otomotiv gazetecilerinden oluşan 67 kişilik jüri tarafından yapılan değerlendirme sonucunda Renault Clio, 3 bin 360 puanla ilk sıraya yerleşti.
Yarışmada otomobiller; tasarım, sürüş özellikleri, güvenlik, teknoloji, fiyat-performans dengesi ve kullanıcı beklentileri gibi birçok kriter doğrultusunda değerlendirildi. Oylama sonucunda BMW iX3 2 bin 770 puanla ikinci, yerli otomobil Togg T10F ise 2 bin 550 puanla üçüncü oldu.
33 model yarıştı, 7’si finale kaldı
Organizasyonun ilk aşamasında Türkiye otomobil pazarında satışa sunulan 33 farklı model jüri tarafından değerlendirildi. Yapılan testler ve puanlamaların ardından 7 model finale yükselmeye hak kazandı.
Yarışmayı kazanan Renault Clio, “Türkiye’de Yılın Otomobili” unvanının yanı sıra bu logoyu bir yıl boyunca reklam ve iletişim çalışmalarında kullanma hakkını da elde etti.
Özel ödüller de sahiplerini buldu
Yarışma kapsamında verilen özel ödüllerde, Panoramic Vision teknolojisiyle öne çıkan BMW iX3 üç ayrı ödülün sahibi oldu. Hyundai, “En İyi Basın Lansmanı” ödülünü kazanırken, bu yıl ilk kez verilen Jüri Özel Ödülü ise TOSFED Başkanı Eren Üçlertoprağı’na takdim edildi.
Final sıralaması ise şu şekilde oluştu:
• Renault Clio – 3.360 puan
• BMW iX3 – 2.770 puan
• Togg T10F – 2.550 puan
• Mercedes-Benz CLA – 2.490 puan
• Citroen C5 Aircross – 2.190 puan
• Hyundai Inster – 2.000 puan
• BYD SEALION 7 – 1.390 puan



