Kocaeli’de halkın huzur ve güvenliğinin sağlanması amacıyla uyuşturucu madde ve kaçakçılıkla mücadele kapsamında yürütülen çalışmalar aralıksız devam ediyor. İl Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı ekipleri tarafından 25 Mayıs-31 Mayıs 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen operasyon ve uygulamalarda çok sayıda uyuşturucu madde ele geçirildi.
POLİSİN OPERASYONLARINDA 129 ŞAHSA ADLİ İŞLEM
İl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerinin il genelinde uyuşturucu ve uyarıcı madde kullanan, ticaretini yapan ve sevkiyatını gerçekleştiren şahıslara yönelik düzenlediği çalışmalarda 118 ayrı olay meydana geldi.
Operasyonlar kapsamında toplam 129 şahıs hakkında adli işlem başlatıldı. Şüphelilerden 123’ü serbest bırakılırken, 5 kişi adli kontrol şartıyla serbest kaldı. 1 şüpheli ise çıkarıldığı mahkemece tutuklandı.
ÇOK SAYIDA UYUŞTURUCU MADDE ELE GEÇİRİLDİ
Polis ekiplerinin operasyonlarında;
- 73 gram sentetik kannabinoid (bonzai),
- 289 gram skunk,
- 152 gram esrar,
- 23 gram metamfetamin,
- 9 gram sentetik kannabinoid hammaddesi,
- 17 gram amfetamin,
- 3 gram eroin,
- 3 gram kokain,
- 8 adet sentetik ecza
ele geçirildi.
JANDARMADAN 3 AYRI OPERASYON
İl Jandarma Komutanlığı Narkotik Suçlarla Mücadele ekipleri tarafından aynı tarihler arasında gerçekleştirilen operasyon ve uygulamalarda ise 3 ayrı olayda 3 şüpheli hakkında adli işlem başlatıldı.
İşlemlerinin ardından şüpheliler serbest bırakılırken, operasyonlarda toplam 20 gram skunk ele geçirildi.
UYUŞTURUCUYA GEÇİT YOK
Kocaeli genelinde gerçekleştirilen narkotik operasyonlarında polis ve jandarma ekipleri tarafından toplam 121 olayda 132 şahıs hakkında işlem yapılırken, uyuşturucu madde ticareti ve kullanımına karşı mücadelenin kararlılıkla sürdürüleceği vurgulandı.



