Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Masaüstü Reklam 1
Masaüstü Reklam 1
Masaüstü Reklam 1

Körfez’de “Sıfır Atık” seferberliği: 6 ayda 30 ton atık ekonomiye kazandırıldı

Körfez Belediyesi’nin sürdürülebilir çevre vizyonu doğrultusunda hayata geçirdiği “Sıfır Atık Noktaları”, ilçe sakinlerinden yoğun ilgi görüyor. Tütünçiftlik ve Yarımca’da hizmet veren merkezlerde, 6 ayda yaklaşık 30 ton atık toplandı. Atıklarını getiren vatandaşların Kent Kartlarına ise toplamda 80 bin TL’lik yükleme yapılarak toplu taşıma teşvik edildi.

Körfez Belediyesi’nin sürdürülebilir çevre vizyonu doğrultusunda hayata geçirdiği "Sıfır Atık

Körfez Belediye Başkanı Şener Söğüt’ün talimatları doğrultusunda, çevre bilincini artırmak ve geri dönüşümü toplumsal bir alışkanlık haline getirmek amacıyla açılan Sıfır Atık Noktaları, kısa sürede büyük bir ilgiyle karşılaştı. Tütünçiftlik Viyadük altı ve Yarımca Mimar Sinan Mahallesi’nde faaliyet gösteren noktalar, hem çevre kirliliğinin önüne geçiyor hem de ilçe sakinlerinin aile ekonomisine katkı sağlıyor.

6 AYDA 5 BİN 600 İŞLEM GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Projenin faaliyete geçmesinden bu yana geçen 6 aylık süreçte, Sıfır Atık Noktalarında toplam 5 bin 600 atık alım işlemi gerçekleştirildi. Çevreye duyarlı Körfez halkı tarafından getirilen; ambalaj atıkları, atık piller, atık cam şişeler ve bitkisel atık yağlar gibi dönüştürülebilir malzemeler ayrıştırılarak teslim alındı. Bu süreçte toplanan toplam atık miktarı 30 bin kilograma (30 ton) ulaştı.

HEM DOĞA KAZANIYOR HEM VATANDAŞ
Sistem, vatandaşların getirdiği atık türü ve miktarına göre puanlama esasına göre çalışıyor. Toplanan puanlar, vatandaşların şehir içi toplu taşımada kullandığı Kent Kartlarına anında Türk Lirası (TL) olarak aktarılıyor. Projenin başlangıcından bu yana Körfezlilerin kartlarına toplam 80 bin TL değerinde puan yüklemesi yapıldı.

KARBON SALINIMINI AZALTAN ÇEVRECİ MODEL
Geri dönüşümü teşvik ederken vatandaşları toplu taşımaya yönlendiren bu çift yönlü proje, karbon salınımını azaltma noktasında da örnek bir yerel yönetim modeli sergiliyor. Projeye adeta akın eden ve zaman zaman atık noktalarına yüklü miktarda geri dönüşüm malzemesi taşıyan vatandaşlar, Körfez’de çevre hassasiyetinin ne kadar yüksek olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor. Körfez Belediyesi, hem doğayı koruyan hem de vatandaşın bütçesine dokunan bu çevreci yatırımlarla sürdürülebilir bir gelecek için çalışmalarını kararlılıkla sürdürüyor.

Masaüstü Reklam 1 Masaüstü Reklam 1

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İzmit’in düşman işgalinden kurtuluşunun 105’nci yılı kapsamında SOLOTÜRK gösterisi 28
Sıradaki Haber İzmit’in Kurtuluşunun 105. Yılı SOLOTÜRK gösterisiyle kutlanacak